Odra dla turystów!

“Odra dla turystów” to hasło Fundacji Motozwierzyniec z Siedliska, organizacji promującej przyrodę i historię pogranicza lubusko-dolnośląskiego. Od 2009 roku organizujemy rajdy motocyklowe, podczas których odwiedziliśmy chyba wszystkie atrakcje naszego regionu… W czasie ostatniej edycji “Wakacji z Duchami” – zlotu podróżników na zamku w Siedlisku, zwiedziliśmy Głogów i pływaliśmy statkiem Laguna. To wydarzenie oraz ostatnia katastrofa na Odrze sprawiły, że zajęliśmy się rzeką. W tym roku przyłączyliśmy się do dwóch akcji ekologicznych, Kręci nas recykling i Czysta Odra organizując ich lokalne edycje. Zdobyliśmy nawet grant w wysokości 2000 zł dla lokalnego schroniska dla zwierząt, za jedną z najlepiej przeprowadzonych akcji zbiórki opon w Polsce. Wszystko dzięki zaangażowaniu lokalnej społeczności. Po Akcji Czysta Odra, w podziękowaniu dla wolontariuszy, zorganizowaliśmy spływ kajakowy Odrą i tak narodził się pomysł na większą imprezę, a nawet utworzenie szlaku kajakowego Nowosolską Doliną Odry.

Galeria zdjęć – link

25 czerwca, dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, zorganizowaliśmy spływ kajakowy z Bytomia Odrzańskiego do Nowej Soli pod nazwą “Młode Wilki Odrzańskie na Lubuskim Okręcie”. Uczestnikami byli rodzice z dziećmi, by pod pretekstem Dnia Ojca zaszczepić w dzieciach miłość do szeroko pojętej turystyki – spędzania czasu na świeżym powietrzu, na odkrywaniu tajemnic przyrody i historii. W spływie wzięło udział 15 kajaków, a chętni zgłaszali się przez ogłoszenia w prasie i mediach społecznościowych. Przy okazji zapraszamy do grupy @Siedlisko nad Odrą na Facebooku, gdzie opisujemy walory turystyczne naszej gminy. Dla wszystkich uczestników przygotowaliśmy transport, kajaki i prowiant, a cała impreza była zabezpieczona przez nowosolski WOPR. Największą atrakcją na trasie spływu było zwiedzanie zamku w Siedlisku. Dzięki uprzejmości właściciela mogliśmy zobaczyć unikatową kaplicę i obejść ruiny z lokalnym przewodnikiem. Zamek “Karolat” jest jedną z wielu atrakcji znajdujących się przy rzece, które chcielibyśmy uwidocznić na szlaku kajakowym. Nowosolska Dolina Odry, to jeden z najpiękniejszych i najciekawszych odcinków rzeki, co podkreśla wielu “wodniaków”. Oprócz niezwykłych walorów przyrodniczych i wspomnianego zamku skrywa takie atrakcje jak: wysadzony podczas II WŚ most w Bytomiu Odrzańskim, “Domek Szwajcarski”, Trakt Pruski z przeprawą do zamku, bunkry Linii Środkowej Odry, Szaniec Szwedzki, przedwojenne nadodrzańskie kąpielisko w Nowej Soli, czy most w Stanach. Warto te ciekawostki pokazać szerszemu gronu kajakowo-rowerowych turystów. W tym celu współpracujemy między innymi z leśnikami, którzy pomagali nam w akcjach sprzątania lasów, ale wzięli również udział w spływie opowiadając nam o nadodrzańskiej przyrodzie. Impreza zakończyła się ogniskiem z kiełbaskami przy nowosolskiej marinie. Tutaj mogliśmy podzielić się wrażeniami i wymienić poglądami. Co najważniejsze wszyscy się pytali kiedy kolejny spływ, więc chyba się podobało! Ze spływu powstanie film i broszurka turystyczna, które zaprezentujemy w przystani kajakowej, na które już zapraszamy!

Danek Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz