Motozwierzyniec 2022

Podsumowanie sezonu 2022

To już czternaście lat, odkąd jeździmy w Motozwierzyńcu! W tym czasie zorganizowaliśmy kilkadziesiąt imprez krajoznawczo-historycznych i charytatywnych, wspólnie przemierzyliśmy tysiące kilometrów na motocyklach, a spotykamy się niemal w każdą „motośrodę”.

Lubimy gościć Was na zamku w Siedlisku, łące w Zwierzyńcu, czy – po prostu – razem pojeździć po okolicy. Zawsze staramy się podnosić jakość naszych imprez, jednocześnie dbając o to, by nie zatraciły one swojskiego klimatu. Dlatego stawiamy na jakość. Nie kupujemy kiełbas na ognisko, czy chleba z marketu, tylko od lokalnych wytwórców. Podobnie jest z serami, czy sokami tłoczonymi z jabłek z miejscowych sadów. Mogliście ich skosztować podczas tegorocznej wycieczki krajoznawczej na Zlocie w Zwierzyńcu.

Tak samo jest z naszym klubowym kolegą – mistrzem grilla i kociołka – Romkiem. Nie przejdą kupne kotlety. Wszystko musi być własne, dopieszczone, długo peklowane i odpowiednio wypieczone. Z kolei Marta i Klama, nasi klubowi perfekcjoniści, zawsze zadbają o dobre śniadania, drinki i rzemieślnicze czeskie piwa! W tym roku „do historii” przeszły śniadania i obiady z cateringu! Podczas ostatniej edycji „Duchów” całe żarełko przygotowaliśmy sami.

Freddie i Renia oddali swoje serca Motozwierzyńcowi, choć tacy są zapewne we wszystkim, czego się podejmą. Zaangażowani w 100-procentach, zawsze można na nich liczyć! I można by tak wymieniać bez końca, ale nie o to przecież chodzi, kto co i jak. Przez tyle lat wpasowaliśmy się w Motozwierzyniec, niczym koła zębate w sprawnym zegarku. Każdy robi to, co lubi i umie najlepiej. Co jakiś czas trzeba ten zegarek nakręcić jakąś imprezą integracyjną, a potem „wszystko robi się samo” 🙂

1. Pomoc Ukrainie

W marcu nie mogliśmy postąpić inaczej, jak pomóc Ukrainie. Z dzisiejszej perspektywy była to bardzo dobra decyzja. Ukraińcy dzielnie odpierają atak barbarzyńców. Bronią bram Europy, wartości naszej cywilizacji. Dzięki Waszej pomocy uzbieraliśmy i przekazaliśmy Polskiej Misji Medycznej 6000 zł! Pieniądze zostały przeznaczone na zakup medykamentów dla ludności cywilnej i żołnierzy walczących na Ukrainie.

Po zbiórce zaprosiliśmy Was na poczęstunek do nowosolskiej mariny, a następnie pojechaliśmy do Lubiatowa. Tam, w tymczasowym domu dla uchodźców – Haleszce, umililiśmy czas dzieciom przybyłym z Charkowa. Więcej na: https://motozwierzyniec.pl/motocyklisci-razem-z-ukraina/

2. Rajd szlakiem 2 Armii WP 4

W tym roku po raz kolejny zorganizowaliśmy rajd upamiętniający polskich bohaterów, żołnierzy 2 Armii WP, którzy brali udział w Bitwie pod Budziszynem. Tegoroczna czwarta edycja była wyjątkowa. Dzięki zniesieniu obostrzeń covidowych, po 4 latach mogliśmy ponownie udać się do Niemiec.

W 4 rajdzie szlakiem 2 Armii WP udział wzięło ponad 30 motocykli. 20-kilometrowym odcinkiem terenowym dojechaliśmy pod pomnik Żołnierzy 2 Armii WP w Toporowie. Tam złożyliśmy kwiaty pod monumentalnym, acz zapomnianym miejscem pamięci. Następnie udaliśmy się do Niemiec, by oddać hołd polskim żołnierzom, bohaterom Bitwy pod Budziszynem pod pomnikiem w Crostwitz. Na koniec odwiedziliśmy sam Budziszyn. Więcej na: https://motozwierzyniec.pl/rajd-toporow-crostwitz/

3. Zlot w Zwierzyńcu 10

To już 13 lat, odkąd po raz pierwszy spotkaliśmy się pod wiatą na łące w Zwierzyńcu. Od początku naszym spotkaniom przyświecał cel turystyczny, a wycieczki stanowiły główną atrakcję i wyróżnik naszych zlotów. W następnych latach dołożyliśmy pieczonego dzika, „Kociołek Koki”, wieczory z gitarą i koncerty na „dużej scenie”. Były też tradycyjne zlotowe atrakcje, takie jak konkursy i parada motocyklowa.

Wycieczka po Wzgórzach Dalkowskich

Nawiązując do wieloletniej tradycji, przygotowaliśmy dla Was trzy wycieczki: asfalt, enduro i offroad. Odwiedziliśmy kilka zabytków na terenie Dalkowskich Wzgórz. A w pałacu w Solnikach przygotowaliśmy dla Was degustację regionalnych produktów. Ciekawa była opowieść regionalisty p. Ireneusza w kościele w Solnikach, a także udostępnienie nam wieży kościelnej z rozległym widokiem na okolicę. Niejakim bonusem było zwiedzanie zamku w Czernej. Piękne, bogato zdobione sufity i piece kaflowe po prostu trzeba było zobaczyć! Więcej na: https://motozwierzyniec.pl/10-zlot-w-zwierzyncu/

Koncerty

Grało u nas wiele zespołów, ale Ten Rupees gra od samego początku.

4. Wakacje z Duchami 7

Podczas tej edycji pływaliśmy statkiem. Tak! Naprawdę już nie wiemy, czym możemy Was zaskoczyć. 16 dużych, całodniowych rajdów po okolicy sprawiło, że odwiedziliśmy większość ciekawych miejsc. Na pewno jeszcze coś znajdziemy, ale tym razem postanowiliśmy „wypłynąć” na nieznane dotąd wody. Nie zmienił się za to zamek. Mając tak wspaniałe miejsce na organizację zlotów, nie możemy ich nie robić.

Wycieczka do Głogowa

Tegoroczna edycja była wyjątkowa również z innych powodów. Po raz pierwszy odbyła się w październiku. Od kilku lat lubimy jeździć na wyścigi starych motocykli do Brannej w Czechach, a terminy te zazwyczaj ze sobą kolidują. Poza tym, dwie ostatnie edycje „Duchów” były – delikatnie mówiąc – dosyć deszczowe. Udało się! W tym roku pogoda dopisała.

Nocne zwiedzanie zamku w Siedlisku

Poza pogodą, niesamowitą wycieczką po „Festung Glogau” ze wyśmienitym przewodnikiem p. Józefem Wilczakiem, rejsem statkiem Laguną, kościołem w Rapocinie i terenową hulanką z Fabrizo przygotowaliśmy dla Was nocne zwiedzanie Zamku w Siedlisku. To już tradycja, że w nocy, z pochodniami idziemy szukać duchów. Tym razem naszym przewodnikiem był El_Tomkko.

Slajdowisko podróżnicze

Grill i zupa od Romka skradły imprezę, ale slajdowisko podróżnicze również wystrzeliło nas w Kosmos. Słuchanie relacji udokumentowanych filmami i zdjęciami z odległych krain: Albanii, Norwegii, Afryki… na tle zamku, w świetle Księżyca, pozostawiło niezatarte wrażenie! Więcej na: https://motozwierzyniec.pl/wakacje-z-duchami-7-2/

Nakręcanie się

Tak właśnie nakręcamy „nasz zegarek”. Spotkania, wyjazdy, nowe przedsięwzięcia. 10 Zlot w Zwierzyńcu prawdopodobnie był ostatni. Lubimy zmiany i nowe wyzwania, a 10-tka, to fajna liczba. Zobaczymy co przyniesie czas, ale w 2023 roku planujemy jeszcze więcej pojeździć…

Wyścigi oldtimerów

Wyścigi w Brannej, to motocykle, czeskie piwo, dobre jedzenie i niespotykana nigdzie indziej atmosfera. Więcej na: https://motozwierzyniec.pl/branna-2022/