Motozwierzyniec 2018

Motocykl w dzisiejszych czasach to nie tyle środek transportu, co sposób wyrażania siebie. Jest łącznikiem ze światem przyrody i kultury, zbliża ludzi o podobnym światopoglądzie. Tak właśnie powstał nasz Motozwierzyniec, czyli grupa motocyklowych kumpli, w której razem jeździmy, organizujemy zloty, udzielamy się społecznie. W przyszłym roku minie 10 lat od pierwszego Zlotu w Zwierzyńcu, który można przyjąć za nasz początek. Od tego czasu nawinęliśmy na koła dziesiątki tysięcy kilometrów, zwiedziliśmy setki ciekawych miejsc, zobaczyliśmy wiele cudów natury. Podróżowanie jest piękne, nasze „motośrodowe” spotkania są świetne, ale najwięcej satysfakcji sprawiają nam bezinteresowne, niemało stresujące działania organizacyjne, w wyniku których widzimy radość w oczach i uśmiechy na twarzach uczestników naszych imprez. W tym roku było kilka takich momentów, były też wspólne wakacje i zagraniczne wycieczki…

Wycieczki bliskie i dalekie

W Motozwierzyńcu sezon trwa cały rok. Zimą trochę rzadziej, ale również zdarza nam się pojeździć. W tym roku regularne wyjazdy zaczęliśmy od marca, objeżdżając między innymi nasze ulubione Dalkowskie Wzgórza i robiąc przy okazji pierwsze przymiarki do planowanego rajdu motocyklowego. W kwietniu odbyliśmy pierwszą tegoroczną wycieczkę do Niemiec na pamiątkę 73 rocznicy Bitwy pod Budziszynem, zapalając znicz pod pomnikiem Żołnierzy Polskich w Crostwitz.

Spośród wielu motowycieczek, szczególnie zapadła nam w pamięć wspaniała eskapada na wyścigi starych motocykli do małej czeskiej miejscowości Branná. Bardzo polecamy ten malowniczy górski kurort, a jeszcze bardziej te niezwykłe zawody!

Dzień Dziecka

W czerwcu, zgodnie z wcześniej złożoną obietnicą, odwiedziliśmy podopiecznych Domu Dziecka w Kożuchowie, gdzie godzinami woziliśmy dzieci po najbliższych okolicach. Wspólna jazda to obopólna przyjemność, a entuzjazm dzieci jest ogromny i udziela się nam wszystkim. Pamiętamy o dzieciach organizując Motomikołajki, a w tym roku dodatkowo uwzględniając ich dom na trasie rajdu motocyklowego podczas Zlotu w Zwierzyńcu. Każdy zawodnik musiał tutaj przyjechać i wykonać slalom na boisku, co było nie lada atrakcją dla małych kibiców.

Zlot w Zwierzyńcu

Początek wakacji, to nasza największa impreza, czyli 8 Zlot w Zwierzyńcu. Dokładamy starań, by nasz zlot był kameralny i inny od wszystkich. Sprzyja nam doskonała miejscówka – malownicza myśliwska wiata na małej leśnej polanie. Serwujemy gościom pieczonego dzika, gitarowe granie, ognisko z kiełbaskami, płonące beczki, konkursy, koncerty, ale przede wszystkim wycieczki turystyczne i enduro. W tym roku po raz pierwszy zorganizowaliśmy rajd motocyklowy z roadbookiem, w którym każdy dostał mapę i sam musiał szukać zabytkowych dworków, pałaców i pomników przyrody w wytyczonych przez nas punktach. Miłośnicy jazdy terenowej pojechali szlakiem nadodrzańskich bunkrów Oderstellung. Podczas zlotu nie zapomnieliśmy o „zwierzakach”, a z zebranych pieniędzy zakupiliśmy 168 puszek karmy dla psiaków z Przytuliska w Kiełczu i Siedlisku.

Wakacje z Duchami

Kolejną, w tym roku 3 edycją kameralnej imprezy były „Wakacje z Duchami” organizowane przez nas na zamku Carolath w Siedlisku. Tutaj, na murach zamku prezentowaliśmy zdjęcia i filmy z dalekich podróży. W tym roku wygrała relacja z samotnej, 2-miesięcznej wyprawy Hondą Transalp do Mongolii. Na naszej imprezie nie mogło zabraknąć wycieczki i dodatkowej atrakcji – rejsu galarem po Odrze. [Więcej…]

Motomikołajki

Tegoroczne Nowosolskie Motomikołajki ponownie przeszły nasze oczekiwania. Dzięki wielkiemu odzewowi miejscowych motocyklistów wspólnie udało nam się zebrać prawie 3 tysiące złotych, za co kupiliśmy olbrzymią trampolinę i konsolę do gier PlayStation dla podopiecznych naszego Domu Dziecka. Rozpaliliśmy ognisko i piekliśmy kiełbaski, ale przede wszystkim mieliśmy piękną słoneczną pogodą, trafiając idealnie w kilkugodzinne okienko pogodowe. To nie mógł być przypadek! 😉

Celem jest droga

W przyszłym roku „jedziemy” dalej, a w głowach kłębią nam się kolejne pomysły. Z pewnością będziemy kontynuować cykliczne akcje, zorganizujemy kolejne wycieczki, nieśmiało myślimy o nowej imprezie dla wszystkich. Teraz bawimy się na Motozwierzynieckim Sylwestrze, a Was zapraszamy do śledzenia naszych poczynań na naszej stronie. Wszystkim kierowcom życzymy bezpiecznej jazdy, a miłośników motocykli i motocyklowych wycieczek zapraszamy na nasze zloty w 2019 roku!

Danek Opublikowane przez:

Jeden komentarz

1. El_Tomkko
    25 grudnia 2018

Barrrdzo ładne podsumowanie mijającego roku! I pomyśleć, tyle wydarzeń i inicjatyw , a robi to kilku zapaleńców…!