2009 – 2017

Logo Motozwierzyniec Zwierzyniec

Historia Grupy Motozwierzyniec rozpoczęła się w 2009 roku, kiedy po raz pierwszy, w małej lubuskiej wiosce – Zwierzyniec, zorganizowaliśmy spotkanie kumpli z forum motocyklowego Hondy Transalp i miejscowych motocyklistów. Pierwszego dnia imprezowaliśmy, a drugiego jeździliśmy. Wycieczka krajoznawcza od samego początku była celem naszych spotkań. Dlatego można powiedzieć, że to motocykle enduro i szeroko pojęta „turystyka motocyklowa” ubiły grunt pod zwierzynieckie zloty. Stąd dopisek pod naszym logo „Adventure Group 226”.

Marzec 2009 r. Pierwsza wspólna przejażdżka. Od lewej: Konrad, Kristof, Artur i Danek

Zloty w Zwierzyńcu

Zloty w Zwierzyńcu to nasza najbardziej znana impreza. Wioska, w której kończy się asfalt, stała się mekką motocyklistów z całej Polski. W pierwszym sezonie, w latach 2009-2015, zorganizowaliśmy siedem Zlotów, a każdy z nich był większy. Swojski klimat, wycieczki i pieczony dzik sprawiły, że Zlot sam się reklamował. Pierwotnie Motozwierzyniec tworzyło kilka osób, a zlotowiczów przybywało w setkach, dlatego w pewnym momencie postanowiliśmy dać sobie czas na regenerację i budowę mocnej Grupy, która podoła nowym wyzwaniom. 8 Zlot w 2018 roku ma być równie kameralny, ale jeszcze lepiej zorganizowany.

Poniżej krótka historia Zlotów w Zwierzyńcu.

zlot motocyklowy w zwierzyńcu zwierzyniec motozwierzyniec
Pierwszy Zlot w Zwierzyńcu, 2009 r.

Już na pierwszej wycieczce, przy pierwszej atrakcji, a mianowicie Kombinacie DAG Alfred Nobel nastąpiło pamiętne spotkanie ze Strażą Leśną. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło, a DAG pokazaliśmy jeszcze na kilku zlotach. Tego dnia odwiedziliśmy również 750-letni dąb Chrobry (najstarszy dąb w Polsce) oraz ukryty głęboko w lesie, poradziecki bunkier w Wilkocinie. Mamy to wielkie szczęście, że nasza okolica obfituje w ciekawe miejsca i jak na razie udaje nam się zaskakiwać gości z Polski, a często i miejscowych motocyklistów.

Motozwierzyniec Zwierzyniec DAG Nowogród Bobrzański Alfred Nobel
Spotkanie ze Strażą Leśną w Kombinacie DAG k/Nowogrodu Bobrzańskiego, 1 Zlot, 2009 r.
zlot motocyklowy w zwierzyńcu
Most nad Odrą w pobliżu wsi Stany, to jeden z najdłuższych mostów kolejowych w Europie, 3 Zlot, 2011 r.
Pstrąże Motozwierzyniec
Na 5 Zlocie odwiedziliśmy, nieistniejące już, opuszczone miasto Pstrąże, 2013 r.

Nasza impreza stawała się coraz większa. Drugi Zlot był właściwie tym pierwszym z prawdziwego zdarzenia. Była scena, muzyka, słynny pieczony dzik i kociołek Koki. Mimo wszystko staraliśmy się nie zatracić pierwotnego ducha, zachować kameralny klimat i nie popaść w komercję. Do współpracy zaprosiliśmy kolegów i koleżanki z forum motocyklowego West Burning Bikers, którzy przyczynili się do sukcesu naszej imprezy.

2 motocyklowy w zwierzyńcu
Na drugim Zlocie była już muzyka, 2010 r.
Motozwierzyniec
Pamiątka z trzeciego Zlotu, 2011 r.

Kolejne zloty to coraz więcej uczestników i coraz większa różnorodność motocykli. Jak zawsze zapraszamy gości na wycieczkę turystyczną, a dla chętnych organizujemy trasę off-road. Nową tradycją stała się również parada motocykli do okolicznych wiosek. Na naszych zlotach zagościły również pokazy crossu.

Czwarty Zlot to jeszcze większa różnorodność motocykli, 2012 r.
Pokazy crossu na 4 Zlocie, 2012 r.

Piąty Zlot w Zwierzyńcu był jednym z najbardziej udanych. Piękna pogoda, pełnia księżyca, wręcz magiczny klimat, a przy tym świetne koncerty i spektakularna wycieczka do nieistniejącego już miasta widmo w Pstrążu dopełniły reszty.

Motozwierzyniec
Myśliwska wiata z ogniskiem pośrodku, świetnie wygląda w obiektywie aparatu, ale jeszcze lepiej z pozycji biesiadnika. 5 Zlot, 2013 r.

Dwa ostatnie Zloty obfitowały w wycieczki, offy, parady, konkursy, koncerty, biesiady, pieczone dziki, kociołki, piwa, ogniska, płonące beczki, czyli to co zawsze. Po siódmym Zlocie postanowiliśmy odpocząć, a teraz czujemy się na siłach, ażeby powrócić!

Koka z dziewczynami przygotowują słynny „kociołek” podczas szóstego Zlotu w Zwierzyńcu, 2014 r.
Motozwierzyniec Zlot w Zwierzyńcu
Do zobaczenia Maniek na kolejnym Zlocie.

Wakacje z Duchami

„Wakacje z Duchami”, to spotkanie amatorów motocyklowych podróży organizowane przez Motozwierzyniec na Zamku w Siedlisku. Kolejne edycje odbywają się we wrześniu, zawsze w pełnię księżyca. Wśród ruin zamku rozstawiamy projektor, wyświetlamy zdjęcia i filmy z wypraw, a „łysy” tworzy niesamowity klimat.

Zlot motocyklowy Wakacje z Duchami Motozwierzyniec na zamku w Siedlisku
Wakacje z Duchami na Zamku w Siedlisku, wrzesień 2011 r.

Podczas pierwszej edycji oprócz zdjęć oglądaliśmy również walkę bokserską Tomasza Adamka z Władimirem Kliczko. Trudno wyobrazić sobie bardziej klimatyczną arenę, niż dziedziniec starego zamczyska.

Zdjęcia i filmy z motocyklowych podróży oglądamy na dziedzińcu Zamku w Siedlisku, wrzesień 2011 r.

Adventure Group 226 nie zrobi Zlotu bez wycieczki motocyklowej. Jako fani lokalnej przyrody i architektury zawsze zabieramy naszych gości na przejażdżkę. W 2011 roku objechaliśmy Dalkowskie Wzgórza.

Pałac w Drwalewicach podczas wycieczki
Pałac w Drwalewicach, 2011 r.

Pałac w Drwalewicach, kamienny szkielet kościoła we wsi Długie, klasztor na Wzgórzu Św. Anny i piękny rynek w Bytomiu Odrzańskim, to najważniejsze atrakcje na trasie naszej wycieczki.

Rynek w Bytomiu Odrzańskim
Rynek w Bytomiu Odrzańskim.

Przez kilka lat nie mieliśmy dostępu do Zamku Carolath, więc kiedy tylko złapaliśmy kontakt z nowym kustoszem postanowiliśmy kontynuować nasze „Wakacje”.

Motozwierzyniec na zamku w Siedlisku
Wakacje z Duchami 2, wrzesień 2017 r.
Podczas WzD2 zrobiliśmy dwie wycieczki. Asfalt i Enduro.

Ognisko, gitara, piosenki, to nasz klimat. Później były relacje z podróży wyświetlane na zamkowej baszcie. [Więcej]
W roku 2018 planujemy reaktywować nasze Zloty w Zwierzyńcu, a także kontynuować WzD na jeszcze większą skalę. Ważnym, nowym projektem, jest współpraca z Domem Dziecka w Kożuchowie.

Motomikołajki

W grudniu 2017 roku zorganizowaliśmy zbiórkę pieniędzy i zakup prezentów dla dzieci z Domu Dziecka w Kożuchowie. Dzięki dużemu odzewowi miejscowych motocyklistów udało nam się zebrać ponad dwa tysiące złotych.

Zebrane pieniądze przeznaczyliśmy na zakup słodkich prezentów i w strojach św. Mikołajów pojechaliśmy wręczyć je dzieciom. Radość dzieci sprawiła, że postanowiliśmy kontynuować tą nową tradycję. W czerwcu, na Dzień Dziecka, planujemy już kolejne spotkanie, wspólnego grilla i krótkie przejażdżki.

Zgodnie z obietnicą odwiedziliśmy dzieci na ich święto. Jeździliśmy wspólnie przez wiele godzin, pokonując setki kilometrów [Więcej]

Adv Group 226

Motozwierzyniec, to paczka kumpli, których połączyła miłość do motocykli. Znamy się już 10 lat, a nasz skład się prawie nie zmienia. Podczas dwuletniej przerwy w organizowaniu Zlotów w Zwierzyńcu, cały czas razem jeździliśmy i imprezowaliśmy, aż w końcu czegoś zabrakło. Zbyt często słyszeliśmy pytania o Zwierzyniec, a człowiek przyzwyczajony do adrenaliny jaką daje organizacja imprez i satysfakcji, gdy już jest po wszystkim, nie potrafi żyć w bierności.

MRU, wrzesień 2011 r.
Wieża widokowa w Olejnicy, czerwiec 2017 r.
Pałac w Międzylesiu, marzec 2018 r.

W sezonie 2017 zewrzeliśmy szyki, przyjęliśmy pomysł regularnych środowych spotkań, pozyskaliśmy nowych kompanów, w efekcie czego po siedmiu latach przerwy reaktywowaliśmy Wakacje z Duchami, zorganizowaliśmy pierwsze nowosolskie Motomikołaje, ale przede wszystkim wesoło i twórczo spędziliśmy wspólnie czas.

Motośroda, 6 grudnia 2017 r.

Wspólne wyjazdy motocyklowe i nasze motoimprezy, to nie wszystko co nas łączy. Staramy się działać charytatywnie, a także wspierać lokalne inicjatywy. [Więcej]

WOŚP, styczeń 2018 r.

Motozwierzyniec, to przede wszystkim grupa przyjaciół, dlatego wspólne potańcówki, piwno-kiełbasiane ogniska, czy zwykłe odwiedziny „na kawę”, to u nas chleb powszedni.

Ognisko w Zwierzyńcu, październik 2017 r.
Sylwester 2017
Bal Motocyklistów zorganizowany przez Grupę Nakama, styczeń 2018 r.

Zapraszamy wszystkich motocyklistów do uczestniczenia w naszych imprezach, zlotach, jak i tych charytatywnych. A jeśli podzielacie nasze klimaty i macie motocykle pozwalające na podobny styl jazdy, to i na wspólne objazdówki.