Śladami historii

Wąskie okienko pogodowe, które przydarzyło pewnej kwietniowej niedzieli, wykorzystaliśmy na szybką, długą i niezwykle interesującą wycieczkę motocyklową przygotowaną przez Natalię i Miśka. Śladami historii ruszyliśmy w kierunku Fortu Sarbinowo, który znajduje się nieopodal woodstockowego pola, na którym co roku rozbijamy nasze namioty podczas Przystanku Woodstock w Kostrzynie nad Odrą.

Fort zrobił na nas ogromne wrażenie przede wszystkim swoim rozmachem. Wielkość i dbałość o detale, piękne łuki i wykusze, okienka strzelcie i ukryte przejścia. Ilość zużytych cegieł i trud włożony w wybudowanie takiej konstrukcji poruszają wyobraźnię.

Po drodze zatrzymaliśmy się przy dawnej kaplicy templariuszy w Chwarszczanach. Piękny i tajemniczy obiekt. Więcej informacji.

Kolejnym przystankiem na naszej trasie była wieża widokowa w Cedyni wybudowana w 1895 roku, obecnie odnowiona, przypomina o toczonych tutaj bitwach. Nieopodal znajduje się przytulna restauracja z bardzo smacznym jedzeniem (obecnie tylko na wynos) – Avanti. Czekając na obiad, zagadnął nas miły pan, który pokazał nam swoje prywatne muzeum po drugiej stronie ulicy. Wspaniały pasjonat!

Następnie zatrzymaliśmy się przy pomniku upamiętniającym bitwę pod Cedynią w 972 roku. Góra Czcibora to miejsce, które wypada odwiedzić i zapoznać się z jego historią. Ze szczytu wzniesienia zobaczyliśmy ładną drogę prowadzącą nad Odrę i postanowiliśmy nią pojechać;) Blisko tego miejsca znajduje się najdalej na zachód wysunięty punkt Polski, gdzie zrobiliśmy mały popasik…

Na koniec zatrzymaliśmy się przy Cmentarzu wojennym I Armii WP. O takich miejscach należy pamiętać. My również czcimy pamięć żołnierzy poległych podczas Bitwy Pod Budziszynem, gdzie II Armia WP odniosła dotkliwe straty u schyłku II Wojny Światowej. Corocznie odwiedzamy pomnik w niemieckim Crostwitz, a obecnie w Toporowie po polskiej stronie. Zapraszamy wszystkich motocyklistów na Rajd, który obędzie się 9 maja 2021 roku. Więcej informacji już wkrótce zamieścimy na naszej stronie i na Facebooku. Zapraszamy!

Danek Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz